Thales Miletokoa Antzinako Greziako filosofo eta matematikari ospetsua dugu, Greziako zazpi jakintsuetako bat da, baina, paradogikoki, ezer gutxi dakigu bere bizitzari eta lanei buruz. K. A. 585. urteko eklipsea gertatu zenean Thalesek 40 bat urte zituela pentsatzen da; data hau erreferentzia moduan hartuta bere jaiotze- eta heriotza-datak kalkulatu dira.
Egiaztapenetan oinarritutako...
2014-07-15
By Egin Matematika on uztaila 15, 2014
Posted in geometria, matematika interaktiboak, Teoremak | No comments
2014-06-10
By Egin Matematika on ekaina 10, 2014
Azaleren kalkuluan formulen aplikazio hutsa ez da beti biderik errezena eta laburrena izaten, ezta egokiena ere zenbait kasutan. Problema zatitzea eta zatiak konparatzea moduko teknikak eguneroko bizitza arruntean erabiltzen ditugu, eta oso estrategia lagungarriak dira hainbat objekturen azalera kalkulatu behar dugunean.
Ondoren datozen jardueretan horixe egin beharko...
2014-05-30
By Egin Matematika on maiatza 30, 2014
Nola konpara dezakegu aldeak neurtu barik bi laukizuzenen azalerak?
Neurriak hartzeko erregelarik erabili gabe, nola egiazta dezakegu irudiko laukizuzenen azalerak berdinak edo bata bestea baino handiagoa den?
Laukizuzenak nahi duzun moduan manipulatu: ikutu, mugitu, biratu,...Neurririk ez duen erregela eta arkatza erabili dezakezu, baina ezin duzu neurtu,...
Posted in geometria, matematika interaktiboak, problemen ebazpena | 2 comments
2014-05-24
By Egin Matematika on maiatza 24, 2014

Simpsonen paradojaren adibide bitxia ikusiko dugu gaurkoan.
Irudian hiru egoera agertzen zaizkigu, eta egoera bakoitzean gure helburua bola gorria ateratzeko probabilitatea optimizatzea da. Nola jokatu behar dugu bola gorria ateratzeko probabilitate ahalik eta handiena izateko? Kutxa urdina aukeratu behar dugu hiru kasuotan?
Azter dezagun banan-banan:
1.EGOERA
Lehenengo...
2014-05-21
By Egin Matematika on maiatza 21, 2014
Ekuazio sistema linealen azkeneko azterketa interaktiboa beheko loturan duzue (klikatu irudiaren gainean):
https://www.thatquiz.org/es/practicetest?nw5mpe8z8le1
&nbs...
Posted in aljebra, ekuazioak, matematika interaktiboak | No comments
2014-05-17
By Egin Matematika on maiatza 17, 2014
Maiatzaren 9an "Hezkuntza Plazara!" eguna ospatu genuen Soraluzen. Egun horretan,herria eta eskola uztartuz, hezkuntza arloan lanean dihardugun hainbat erakunde plazara atera ginen. Ekintza desberdinak antolatu ziren: hankapalo, larrugintza eta graffitti tailerrak, altxorraren bila, bost baietz, irratia, problemen ebazpena,...
Soraluze BHI ikastetxeko Matematika Mintegian...
Posted in matemagia, matematika tailerra, problemen ebazpena | No comments
2014-04-04
By Egin Matematika on apirila 04, 2014
Hona hemen ekuazio-sistemen azterketa eredua, klikatu irudian eta praktikatu:
https://www.thatquiz.org/es/practicetest?ny5isalx8lef
Ekuazio-sistemak ebazteko ordezkatze, berdinketa eta laburketa metodoen adibide bana:
Metodo grafikoa
...
Posted in aljebra, ekuazioak, matematika interaktiboak | No comments
2014-03-30
By Egin Matematika on martxoa 30, 2014
Aurreko sarrera batean ("kutxak, bolak eta probabilitatea") probabilitateko hiru problema proposatu nituen. Oraingo honetan, bertako 2. problema orokortzen saiatuko gara. J.M. Irastorzak MATEmatikaSI Webgunean aipatzen du gaurko problema, Sestaoko XV. Matematika Jardunaldi Pedagogikoetan Fernando Corbalan irakasleak proposatutakoa. Eta, nola ez?, Ni ere erakarri nau, ustekabeko emaitza...
2014-03-16
By Egin Matematika on martxoa 16, 2014

Gure ikastetxeko 100 ikasle (50 mutil eta 50 neska) ilaran jarri dira bata bestearen atzean. Ikasle bakoitzak zoriz aukeratu du ilaran duen lekua.
Egiaztatu, 100 ikasleak errenkadan jartzeko dauden modu guztietan; hau da, neska-mutilen kokapena edozein izanik ere, beti aurkitu ahal izango dugula jarraian kokaturiko 50 ikasle non erdia (25) neskak...
Posted in problemen ebazpena | 3 comments
2014-02-26
By Egin Matematika on otsaila 26, 2014
Hiru persona A, B eta C ,pistola bana eskuan dutela, triangelu aldekide baten erpinetan daude, tiro egin eta besteak akabatzeko asmoz. Duelu moduko bat egin behar dute, baina hiruren artean, "truelu" esango diogu.
A-k asmatzen du %33, B-k %66 eta C-k %100 (ez du inoiz kalerik egiten). Txandaka egingo dute tiro eta txada bakoitzean tiro bakar bat. A hasiko da, ondoren B...
Posted in problemen ebazpena | No comments
2014-02-17
By Egin Matematika on otsaila 17, 2014

Pitagorasen Teorema matematikaren historiako teoremarik famatuena, ezagunena, erabilena eta egiaztapen gehien onartu duena dugu zalantza barik. Gogora dezagun zer dioen:
"Triangelu zuzen guztietan, alde luzeenaren (hipotenusaren) luzeraren berbidura beste bi aldeen (katetoen) luzeren berbiduren batura da"
edo ikuspuntu geometrikotik:
"Triangelu zuzen guztietan katetoen gainean eraikitako...
Posted in zenbakiak | No comments
2014-02-03
By Egin Matematika on otsaila 03, 2014

Leonardo Pisano (Fibonacci) Pisan jaio zen 1170. urtean. Bere aita merkataria zen, hori dela eta, kontabilitatetik hurbildu zen Fibonacci matematikaren mundura. Afrikako iparraldera egindako bidaietan egun erabiltzen dugun zenbakikuntza sistema indo-arabiarra maisu musulmanengandik jaso zuen. Ondoren, Europara ekarri eta, apurka-apurka, orduko erromatar zenbakikuntza...
2014-01-31
By Egin Matematika on urtarrila 31, 2014

Aita batek txanpon kopuru bat banatu du bere hiru seme-alaben artean, ondoko eran:
Lehenengoari guztiaren erdia gehi txanpon bat eman dio.
Bigarrenari gelditu denaren erdia gehi txanpon bat.
Hirugarrenari gainontzekoa; hau da, gelditu denaren erdia gehi txanpon bat.
Horrela txanpon guztiak banatu ditu.
Zenbat txanpon banatu ditu guztira? Zenbat txanpon eman dizkio bakoitzari?
Eta...
Posted in problemen ebazpena | No comments
2014-01-27
By Egin Matematika on urtarrila 27, 2014

Irudian agertzen diren moduko bi kandela ditugu.
Bakoitza ordu betean guztiz erretzen da. Kandelak nahi den aldetik piztu daitezke, baina ezin dira moztu,
ezta markatu ere. Baldintza hauekin ordu bat eta bi ordu neurtzea oso erraza da, baina:
Nola neur dezakegu 30 minutu? eta 15 minutu?
SOLUZI...
Posted in problemen ebazpena | No comments
2014-01-25
By Egin Matematika on urtarrila 25, 2014

Ikastetxeko ikasleek teknologia berriak trebe erabiltzen dituztela erakutsiz, matematikako irakasleak sarean gordeta zeukan azterketa lortu dute. Baina, irakaslea konturatu eta informatikarako trebetasun berezia duten lau ikasle erruduntzat hartu ditu.
Lau ikasleekin hitz egin du eta honela erantzun dute irakasleak egindako galderari (A, B, C eta D moduan izendatuko ditugu ikasleak):
A ikasleak: ...
Posted in problemen ebazpena | No comments
2014-01-20
By Egin Matematika on urtarrila 20, 2014

Irudian edifizio baten planoa ikus daiteke. Eraikinak 64 gela ditu, guztiak berdinak eta karratuak. Barruko gelek 4 ate dituzte, gela batetik ondoko gelara igarotzeko, eta fatxadaren ondokoek 2 edo 3 ate. Irudian ateak zuriz margotuta daude.
Hauxe da jakin nahi duguna :
Sarrerako gelan gaude eta irteerara iritsi nahi dugu aske geratzeko. Gela bakoitzean mezu bat dago,...
Posted in problemen ebazpena | No comments
2014-01-18
By Egin Matematika on urtarrila 18, 2014

Goizeko bostak dira, berandu iratzarri zara eta argi barik zaude ilunpean. Presaka armairura hurbildu zara galtzetinak hartzera. Armairuko kajoian 20 galtzetin dituzu berdin berdinak kolorea ezik; 10 dira gorriak eta beste 10 beltzak.
Zein da hartu behar duzun galtzetin kopuru minimoa bi gutxienez kolore berekoak direla ziurtatzeko?
SOLUZI...
Posted in problemen ebazpena | No comments
2014-01-15
By Egin Matematika on urtarrila 15, 2014

Probabilitatearekin zerikusirik duten hainbat problemek, sarritan, agerikoak ez diren egoerak aurkezten dituzte, intuizioaren kontrakoak diren egoerak hain zuzen ere. Horrek erakarpen berezia eransten die eta gogoz murgilarazten gaituzte soluzioaren bila.
Jarraian hiru problema proposatzen dizkizuet, buzti gogoz!
PROBLEMA 1
Kutxa batean bola zuriak eta beltzak daude, denera...
Posted in probabilitatea, problemen ebazpena | No comments
2014-01-12
By Egin Matematika on urtarrila 12, 2014
Ondoren, Adrian Paenzak dionez, pentsatzera gonbidatzen zaituztet. Apur bat buruari eragitea besterik ez baita behar, ez kalkulurik ez ezagupen matematikorik, datozen lerroetan proposatzen dizuedan logikazko problemari erantzuteko.
Hamar esaldi idatziko dizkizuet, eta zuek erabaki behar duzue zeintzuk diren egiazkoak eta zeintzuk faltsuak; arrazoiak emanez, jakina!
Hona hemen esaldiok:
Zerrenda...
Posted in problemen ebazpena | No comments
Harpidetu honetara:
Mezuak (Atom)
Orriak
Popular Posts
-
Pospoloak erabiliz gure Sistema Hamartarreko hamar digituak eraiki ditugu. (ikusi irudia) 0-ak sei pospolo Behar ditu, 1-ak bi, 2-ak ...
-
Orain probabilitateko problemak. Ez dira batere intuitiboak: PROBLEMA 1 Hiru txanpon ditugu, bata bi aldeetatik zuriz margotuta, be...
-
Ondorengo problema adin guztietarako da. Eskolan, etxean edota kalean ebaz daiteke. Ez da behar ezagupen matematikorik; jakin behar den ga...
-
Hiru lagunen artean litro bateko 21 botila banatu behar dira. 7 botila likidoz goraino daude beteta, 7 erdirarte bakarrik eta 7 hu...
-
Matematikako irakasleak {1,2,3,4,5,6,7,8,9} digituen artean bost aukeratu ditu. Maialenek bost digitu horietatik hiru erabiliz hiru zifr...
Matematikako Webguneak
ESALDIAK
"Problemak kalkuluak egiteko baino pentsarazteko dira"
(Mª Antonia Canals)
Orri-ikustaldiak guztira
165,908