Zenbatzea eta neurtzea izan dira hasieratik Matematikaren helburu nagusiak. Horrela jaio ziren zientzia honen hasierako adarrak: Aritmetika eta Geometria. Urtetan bi adar hauek oinarrizko matematikaren zati nagusienak eta funtzezkoenak izan dira, eta hala isladatu da gure hezkuntza sisteman. Baina, azkeneko urteetan, Geometria indarra galduz joan da Derrigorrezko Bigarren hezkuntzan...
2013-11-28
2013-11-24
By Egin Matematika on azaroa 24, 2013

Matematika egitea problemak ebaztea da. Ondo ebaztea baino garratzitsuagoa da norberaren baliabideak eta estrategiak azaleratu eta ezezagunak diren bideetatik abiatu erantzunaren bila. Bidean, tarteka, erantzun zuzena aurkitzen da; besteetan, aldiz, berau ez da lortzen,baina ilusioa eta gogoa jartzen bada helburua bete da. Irakasleok honi eman beharko genioke garrantzia, eta horren arabera...
Posted in geometria, matematika interaktiboak, problemen ebazpena | No comments
2013-11-20
By Egin Matematika on azaroa 20, 2013
DBHko 3. zein 4. mailetan geometria lantzeak berebiziko garrantzia du, gerora irudi geometrikoak erraz identifikatu, konparatu, erlazionatu, neurtu eta estimatzerakoan arazorik izan ez dezaten. Thales-en teorema, Pitágoras-en teorema, poligonoetako erlazio angeluarrak, etabar. oso erabilgarriak eta lagungarriak dira helburu hori lortzeko. Baliabide digitalek aukera ezin hobea eskaintzen...
Posted in geometria, matematika interaktiboak | No comments
2013-11-19
By Egin Matematika on azaroa 19, 2013

3. DBH-n funtzioak, funtzioen grafikoak eta ezaugarriak aztertzen hasten gara. Ikasleei interpretazio matematiko hutsa baino errezagoa egiten zaie adierazpen grafikoen interpretazioa egoera errealetan. Simulazio hau lagungarria izan daiteke funtzio linealaren ekuaziotik grafikora eta adierazpen grafikotik ekuaziora igarotzeko erraztasunez, baita maldak ematen duen informazioaz...
Posted in funtzio lineala, funtzioak, matematika interaktiboak | No comments
2013-11-18
By Egin Matematika on azaroa 18, 2013
Etapa: DBH
Maila: 1-2-3-4.mailak
Ikasgaia: Matematika
Blokea: Problemen ebazpena.
Jarduera
Aukeratu erantzun egokia. Kontuan izan ez dela arkatza eta papela behar problemok ebazteko. Hazka egin buruari eta...
Posted in geometria, Interaktibo, matematika interaktiboak, problemak, problemen ebazpena | No comments
2013-11-17
By Egin Matematika on azaroa 17, 2013
Etapa: DBH
Maila: 4.maila
Irakasgaia: Matematika
Blokea: Aljebra
Edukiak: Polinomioen faktorizazioa.
Biderkadura Nabariak.
Jarduera
Biderkadura...
2013-11-15
By Egin Matematika on azaroa 15, 2013
Sarrera hau "Matematika Interaktiboak" ikastarorako egiten dut bereziki.
Hona hemen zenbaki arrunten deskonposizio faktorialaren animazio bat irudi geometrikoak erabiliz. Ederra benetan:
http://www.datapointed.net/visualizations/math/factorization/animated-diagrams/
Oharra: Antonio Pérez Sanz-en blogean aurkitu dut http://aperez4.blogspot.com.es/2012/11/animacion-de-descomposi...
Posted in animazioa, matematika interaktiboak, multiploa, zenbakiak | No comments
Harpidetu honetara:
Mezuak (Atom)
Orriak
Popular Posts
-
Pospoloak erabiliz gure Sistema Hamartarreko hamar digituak eraiki ditugu. (ikusi irudia) 0-ak sei pospolo Behar ditu, 1-ak bi, 2-ak ...
-
Orain probabilitateko problemak. Ez dira batere intuitiboak: PROBLEMA 1 Hiru txanpon ditugu, bata bi aldeetatik zuriz margotuta, be...
-
Ondorengo problema adin guztietarako da. Eskolan, etxean edota kalean ebaz daiteke. Ez da behar ezagupen matematikorik; jakin behar den ga...
-
Hiru lagunen artean litro bateko 21 botila banatu behar dira. 7 botila likidoz goraino daude beteta, 7 erdirarte bakarrik eta 7 hu...
-
Matematikako irakasleak {1,2,3,4,5,6,7,8,9} digituen artean bost aukeratu ditu. Maialenek bost digitu horietatik hiru erabiliz hiru zifr...
Matematikako Webguneak
ESALDIAK
"Problemak kalkuluak egiteko baino pentsarazteko dira"
(Mª Antonia Canals)
Orri-ikustaldiak guztira
165,908