Irudiko ABCD laukizuzenaren aldeak luzatu ondoren, EFGH laukia eratu da:
ED=2AD, AF=3AB, BG=2BC eta CH=3CD
Zein da ABCD eta EFGH laukien azaleren arteko arrazoia?
*****
Copyright ©
Egin Matematika | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com
Adierazpena errazteko aldeak izendatuko ditut letra bakar batez.
ErantzunEzabatuLuzeraAB=LuzeraDC=b
LuzeraAD=LuzeraBC=a
AzaleraGBF=AzaleraEHD=(2a·2b)/2
AzaleraEAF=AzaleraHCG=a·3b/2
Azalera EFGH=2(4ab)/2+2(3ab)/2+ab=8ab
Azalera ABCD=ab
Arrazoia=ab/8ab=1/8 uste dut
Erantzun zuzena, noski!! Ederto!!
EzabatuRakeli komentatu diot problema hau ikasleekin, DBH 1-2koekin, lantzeko beste forma bat. Irakurri ea zer iruditzen zaizun.
Eskerrik asko.
Itxura ona dauka zure erantzuna. Denbora emango diegu beste partaidei euren erantzunak emateko edo zuria komentatzeko.
ErantzunEzabatuJarraitu horrela parte hartzen. Mila esker.
Nik kanpoko aldea lau zatitan banatu dut, lau triangelutan zehazki. Lau zati horiek binaka berdinak izango dira.
ErantzunEzabatuAB aldeari x eta BC aldeari y deitu diet. Lauki honen azalera A=xy da.
Bestalde bi triangelu DEH eta BGF berdinak dira eta hauen azalerak honeik dira: A= (2x*2y)/2=2xy.
Gelditzen diren bi triangeluen (AEF eta CGH) azalerak hauek dira: A= (3x*y)/2=3xy/2.
Azalera guztiak batuz: A= xy+2*2xy+2*((3xy/2)=8xy
Beraz, ABCD/EFGH=1/8 aldiz txikiago izango da barruko laukia kanpokoa baino.
Ea ondo egin dudan!!
Oso ondo azalduta Rakel. Ederto!!
ErantzunEzabatuBehar izatekotan, ikasleei laukidun paperean proposatzea ideia ona izan daiteke, laukiak zenbatuta errazago ateratzen dute erlazioa. Beste aukera bat da irudia moztea: triangelu berdinekin bi laukizuzen eraiki eta hauetan zenbat aldiz sartzen den ABCD laukizuzena egiaztatu.
Eskerrik asko Rakel
Irudia deskonposatuz ,notazioari garrantzia emango nioke nik, Jaizkibelenek egin duen bezala eta arrazoi hitzak esan nahi duenari ere emango nioke garrantzia.DBHn 2.mailan oso ondo ikusten dut.Ariketa polita.
ErantzunEzabatuOso ondo Idoia.
EzabatuArrazoi hitza askotan erabiltzen dugu, baina ikasleek ez dute hain garbi bere esanahia (aprobetxatu dezakegu egoera hau, "arrazoi" eta "arrazional" hitzak uztartzeko).
Mila esker .